Elektrofag og datateknologi

Elektrofag kan anbefales for deg som ønsker en teknisk og fremtidsrettet utdanning med mange muligheter, liker å jobbe praktisk med teoretiske oppgaver og vil kombinere en praktisk utdanning med en høyere teknisk utdanning.
Så om du vil vite hva som skjuler seg inne i en pc, forsterker, tv, vaskemaskin eller et sikringsskap kan elektrofagene være noe å satse på. Det samme gjelder om du er interessert i ny teknologi og installasjon, vedlikehold av elektriske eller elektroniske systemer.

• installasjon og vedlikehold av elektriske og elektroniske systemer
  • montering, kopling og programmering av elektriske og elektroniske systemer og anlegg
  • reparasjon av elektrisk utstyr
  • om utvikling av nye elektroniske produkter
  • konfigurering og programmering av utstyr og komponenter
  • sikkerhet og dokumentasjon

Du bær være:

• nøyaktig og systematisk
  • praktisk anlagt og ha godt håndlag
  • serviceinnstilt, og ha en god logisk tenkemåte
  • kreativ og ha godt fargesyn

På Mandal videregående skole får du et trygt, inspirerende, spennende, variert og faglig sterkt læringsmiljø. Vår visjon «Vi bryr oss», skal gjenspeiles i alle våre handlinger og aktiviteter. Det skal være kort vei mellom tanke og handling.

Du kan bli:

• elektriker, elektroreparatør eller energioperatør
  • tavle, signal eller heismontør
  • avioniker eller flymekaniker
  • romteknolog, data eller produksjonselektriker
  • automatiker eller FU-operatør

Ønsker du å snakke med en rådgiver,  send epost til - inger.helen.lindseth@mandal.vgs.no