Salg, service og reiseliv

Kan du tenke deg å jobbe med kundebehandling?
Ønsker du å være bedriftens ansikt utad?
Da kan salg, service og reiseliv være noe for deg

Salg, service og reiseliv handler om drift og service i virksomheter. Programfagene skal hjelpe deg å forstå betydningen av service- og vertskapsrollen, og gi ei innføring i administrative og økonomiske oppgaver. Videre handler programfagene om å utvikle produkt og tjenester som dekker behovene kundene og samfunnet har. Programfagene skal ruste deg til et arbeidsliv som krever at servicemedarbeideren tar etiske og bærekraftige valg og som sikrer trygghet innenfor virksomheten.

• kundebehandling og salg
  • administrasjon og digitale verktøy
  • økonomisk og bærekraftig drift
  • om entreprenørskap
  • om reiseliv og turisme
  • planlegging og gjennomføring av sikkerhetstiltak

• høflig og serviceinnstilt
  • interessert i å kommunisere med mennesker
  • åpen for ulike kulturer og tradisjoner
  • organisert, ryddig og strukturert

Mandal videregående skole har lang tradisjon innenfor utdanningsprogrammet og meget kompetente lærere. Når vi starter med nye læreplaner høsten 2020 vil fokuset være å gjøre undervisningen mer praktisk gjennom praktiske øvelser og bruk av Ungdomsbedrifter. Å starte og drive en Ungdomsbedrift bruker en metodikk som er midt i blinken for å trene på å tenke nytt, se relevans, reflektere, være utforskende og kreative. Viktig kompetanse som gjør elevene attraktive for virksomheter.
Mandal videregående skole vil tilby begge retningene på Vg2 høsten 2021, Vg2 Salg og reiseliv og Vg2 Service og sikkerhet. Du har derfor alle valgmuligheter hos oss etter fullført Vg2, velge å gå ut i lære som salgsmedarbeider, vekter, administrasjonsmedarbeider eller reiselivsmedarbeider. Om du ønsker å studere videre kan du selvfølgelig velge påbygg til generell studiekompetanse etter Vg2, eller om du velger å ta dette etter å ha fullført læreløp og bestått fagbrev.

Hos VilBli kan du lese mer.

Det er også en rekke andre ulike yrker du kan lese om på hjemmesidene til Design og håndverk

Foto av hender og avis - Klikk for stort bildeGruppearbeid om de 5 P'er Mandal vgs

Gruppearbeid om de 5 P'er: pris, plass, produkt, påvirkning, personalet.  Vi bruker reklamen som ble sendt ut med dagens aviser.

Ønsker du å snakke med en rådgiver, send epost til - Geir.Erik.Larsen@mandal.vgs.no